Karadenizliler Neden Başarılı Olurlar?



Karadenizliler neden başarılı olurlar

 

Bir kere karadenizliler çok doğallar


Ben bu ülkede en çok Karadenizlileri seviyorum. Ben, Karadenizli değilim ama bu onları çok sevmemi engellemez. Bir kere çok doğallar, çağdaş deyimiyle natureller. Ama ben doğal demeyi daha çok seviyorum ne zaman naturel deseler bende yoğurt çağrıştırıyor. Neyse dediğim gibi Karadenizli çok doğaldır. Size küfrettiğinde de, teşekkür ettiğinde de doğaldır. 


Karadeniz İnsanı Yapmacıklığı Öğrenememiş

Adamlar yapmacıklığı bir şekilde öğrenmemişler yada beceremiyorlar. Politika filan yok, zihinden geçenler herhangi bir ekstra işleme uğramıyor. Bu benim en çok özlemini çektiğim şeylerden birisi. Bu doğallık sayesinde, bürokrasi yok, yalakalık yok. Bu bence başarıya giden yollardan en önemlisi. Karadeniz'de maskeler yok. Gerçekler var. Bazen insanın yüzüne sertçe çarpsalar da doğallıkları en büyük silahları. İlginçtir ama aralarından bir sürü politikacı da çıkıyor. Böyle doğal adamlardan nasıl politikacı çıkar bilemiyorum...


Karadenizlilerde müthiş bir enerji var

Başka bir şey de Karadenizliler'deki enerjiklik. Evler genelde tepelerin üzerinde olduğundan bizim iki boyutta yaptığımız hareketleri Karadenizli hep üç boyutta yapar. Komşudan komşuya gitmek için bir maratoncunun harcadığı eforu harcarlar belki de.Ne diyeyim adamlar sanki atom pili takılmış gibi sürekli bir devinim içinde. Bu çok güzel bir özellik. Hareketli insanlar zamanı daha ucuz yaşarlar diye düşünüyorum. Bizim bir saniyede yaşadığımız olayları sanki 5-6 saniyede yaşıyorlar. Bir keresinde bir Karadenizli grupla beraber geziye gitmiştim ve şaşmış kalmıştım normalde merdiven olan tehlikeli yerleri tavşan misali hoplaya zıplaya çıkıyorlar. Hani yorulunca, elini beline koyarsın hafif eğilirsin, dilin de bir taraftan dışarıdadır ve konuşamazsın ya, ben o hareketi Karadenizlilerde görmedim. Zaten turlarda, tur otobüslerinden daha çok kilometre yaptıklarını düşünüyorum. Bu enerjiklik sayesinde kıpır kıpır insanlar aynı anda bir sürü işi idare edebiliyorlar.


Girişimcilik ve cesaret Karadenizlilerde olmazsa olmazlardan

Cesaret ise ayrı bir özellik. Bu cesaret acaba bir şeyin sonunu sonucunu nasıl olacak diye düşünmediklerinden mi geliyor yoksa gerçekten düşünüyorlar da gözlerini budaktan mı sakınmıyorlar emin değilim. Normalde biz Karadenizli olmayanlar kafamızda bir sürü analizler yaparız, şu iş şöyle olmalı filan yok bu iş olmaz şöyle riskler var filan diye. Adamlar bizim kafa patlattığımız ve sonunda olmaz dediğimiz şeyleri başarıyorlar. Karadenizliler sanki hissetmenin, analiz etmeye olan üstünlüğünü gösteriyorlar. Bugün en imkansız şeyleri kimler başarıyor diye bakın ardından Karadenizli çıkar. Ben hatta dağları delen Ferhat'ın da Karadenizli olduğuna inanıyorum. Hikayede Karadeniz'e uyan her şey var.


Karadenizlilerde hemşeri sevgisi

Birbirlerini seviyorlar. Sanki Karadenizlilik bir cumhuriyet. Nereye giderseniz gidin göç etmiş Karadenizliler görürsünüz. Üstüne üslük bir de kendi mahallelerini de oluşturmuşlardır. Aralarına başkalarını çok almasalar da dost canlısı insanlardır aynı zamanda. O kadar çok Karadeniz Tv'si var ki ve bu TV lerde bıcır bıcır konuşan adamlar, kadınlar... Bir Karadeniz ailesi o kadar çok Türkü söyler, Horon oynar ki... Yerel şarkıcılarını bu kadar çok seven bir topluluk görmedim ben. İlginç adamlar vesselam.


Başarı Karadenizliler İçin Bir Hedef Değil Bir Sonuç

Neticede takdir ettiğim bir halk Karadenizliler. Kendilerine has tavırları, doğallıkları ve farklılıklarıyla. Başarmak onlar için bir hedef değil belki de bir sonuç ve o yüzden bu kadar başarılılar. Ancak, gördüğüm kadarıyla üzerinde çok çalışılması gereken, ders alınması gereken bir toplum.

Karadenizde yaşayanların aksine Türk toplumunun genelinde bazı baskı ve zorlamalar görmüşüzdür.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İlginç Deyimler Sözlüğü

Enteresan memleketimizden enteresan haberler